אמנות מרפאה בפתח תקווה

אמנות מרפאה בפתח תקווה – יפה כהן 

החיים של כולנו מלאי עליות ומורדות ולעיתים אנו חשים שיש צורך בעזרה בהתמודדויות שונות בכאבים נפשיים ופיזיים שלנו. ישנן כיום המון דרכים לטפל ולהתגבר על מקרים אלה, ואחת מאפשרויות הטיפול היא דרך אמנות – ומה יותר מרפא משחרור באמצעות ציור?
עבורי, אמנות מרפאה, היא מקום לשחרר בו את המחסומים הנפשיים והפיזיים, מקום שבו ניתן לחזק את הביטחון העצמי ומקום למציאת פתרונות לבעיות שונות באמצעות צבעים, קוים, מרקמים ועוד.

מהי אמנות מרפאה?

אמנות מרפאה היא למעשה פסיכותרפיה באמנות שבה נעשה שימוש בטכניקות שונות (משחק/ ציור/ פיסול/ ריקוד ועוד). אני מטפלת באמצעות אמנות פלסטית (ציור), ודרך הציורים של אנשים (או הטכניקות השונות האחרות) ניתן לראות את ההתפתחות הרגשית שלהם ואת התהליך שהם עוברים בין השלבים השונים עד להחלמה. 
הטיפול באמצעות אמנות יכולה לעזור מאוד לילדים בגילאים קטנים ועד למבוגרים שעוברים תקופות עם קשיים רגשיים, פיזיים ואתגרים שונים כמו גירושים, מוות של אדם קרוב, לחץ נפשי כתוצאה מסיטואציות שונות ועוד.

איך אמנות מרפאה באה לידי ביטוי אצלי?

לפני כשנתיים פיתחתי שיטת ציור שבה אני מציירת עד היום. כשאני מציירת, אני מתחברת לאיזור מסויים בגוף שלי, מתרכזת בו בלבד בהתחלה ומשלבת נשימות תוך כדי. במידה ויש כאב באותו איזור – אני נושמת אל המקום ומנסה לשחרר את הכאב. הציורים בדרך כלל לא מתוכננים לפני ולרוב לא יודעים איך הוא יסתיים. כך גם האנשים בהם אני מטפלת, ישנו צורך להתחבר למקום בגוף, להרגיש אותו ולצייר מתוכו – מה שיוצא אני מרוצה. כך אני יכולה לראות את נקודת ההתחלה של הכאב והקושי ומשם לעשות יחד איתכם תהליך להגיע להחלמה או להשלמה. 

למי זה מתאים?

אנשים רבים פונים לטיפול באמנות כדי להתגבר על קשיים נפשיים ופיזיים, החל מילדים ועד למבוגרים בגיל השלישי אשר סובלים או סבלו מטראומות, אלימות, גירושים, בעיות בזוגיות, לחץ בלימודים ועוד.
הטיפול באמנות נעשה גם במסגרת אישית וגם במסגרת קבוצתית – לפי מה שנוח ונעים למי שרוצה את הטיפול. כל אדם אשר רוצה לטפל בבעיה כלשהי הקיימת, דרך אמנות – מוזמן ללימודי אמנות בפתח תקווה. 

איפה?

את כל שיעורי אמנות מרפאה בפתח תקווה, וכמו כן גם לימודי אמנות בפתח תקווה, בסטודיו שלי.

אני מזמינה אתכם, לבוא לצייר, ליצור ולהתגבר על אתגרים יחד איתי באמנות מרפאה בפתח תקווה, אצלי בסטודיו.
יחד נעבור תהליך ונגיע למטרה! 

לשיתוף באמנות ולמידה יצירתית לחצו עכשיו:)