למידה מבוססת כישרונות

התפיסה המיושנת שעל פיה יש אנשים מוכשרים ויש כאלה שפחות הולכת ופסה מן העולם. הגישה המודרנית של הפסיכולוגיה החיובית גורסת שליצור האנושי כישרונות רבים, חלקם חזקים יותר ובחלקם חזקים פחות. כלומר, כל אדם מוכשר בתחום כלשהו, רק צריך לגלות מהו ואז לטפח אותו וכך לעזור לו להגיע להישגים. למידה מבוססת כישרונות זו בדיוק הגישה הלימודית שמצליחה למצוא בכל ילד את החוזקות שלו, באיזה תחום הוא חזק או מוכשר יותר ולשים עליו דגש. למידה מבוססת כישרונות לא אמורה להפחית מחשיבותם של תחומי לימוד אחרים בהם הילד מוכשר פחות, אלא רק להעצים את יכולותיו וכישרונותיו הטבעיים ולטפח אותם.

למידה מבוססת חוזקות

בסדנאות המגוונות שאני מעבירה, הקבוצות קטנות וכל ילד או מבוגר שמשתתף בהן זוכה אצלי ליחס אישי ותשומת לב מרבית. חלק בלתי נפרד מהיותי מורה או מדריכה הוא לאתר את כישרונותיהם של תלמידיי ולעבוד איתם בשיטת למידה מבוססת חוזקות. זה אומר שאם מישהו למשל מוכשר מאד בציור, בנוסף לכלים המקצועיים שאקנה לו בתחום אעודד אותו ואתן לו חיזוקים חיוביים במהלך הסדנה, וכך אעצים את כישורי הציור שלו. גישה כזו מביאה בסופו של דבר לחוויה חיובית ומעצימה אשר מבססת באדם את בטחונו ביכולותיו וכישוריו.

למידה עפ”י ריבוי אינטלגנציות

בהמשך לתפיסת הפסיכולוגיה החיובית על פיה כל אדם מוכשר בתחום כלשהו ואשר עוסקת בטיפוח ושגשוג הפרט מההיבט החיובי, התפתחה תיאוריית האינטלגנציות המרובות הגורסת כי לבני אדם יכולת למידה ועיבוד מידע בדרכים שונות שאינן תלויות זו בזו. הווארד גרדנר, פסיכולוג התפתחותי אמריקאי, זיהה שמונה סוגי אינטלגנציות אשר לטענתו מהוות דרכי למידה שונות אצל בני האדם. למידה  עפ”י ריבוי אינטלגנציות משייכת לכל אחד מאתנו את דרך הלמידה הטבעית והאופיינית לנו. זו יכולה להיות למידה לוגית, לשונית, , מרחבית, מוסיקלית, תנועתית, טבעית, אישית ובינאישית.

למידה מבוססת כישרונות – כל אחד יחיד ומיוחד

כן, אני מאמינה שבכל אחד מאתנו טמונים כישרון/ אינטלגנציה/ חוזקה אותם ניתן ורצוי לטפח. למידה מבוססת כישרונות מסתמכת על גישה חיובית לאורה ניתן לזהות בכל אדם את התחומים אותם הוא מעדיף ואוהב, בהם הוא טוב, להקנות לו את הכלים בעזרתם יוכל להתפתח ולהעצים את יכולותיו הטבעיות וכך לקדם אותו, הן בתחום המצומצם אותו אני מלמדת והן באופן כללי כאדם הבטוח בעצמו וביכולותיו. מגוון הסדנאות שאני מעבירה מאפשר לכל אחד מכם למצוא לעצמו את התחום המעניין אותו, להתמקצע בו ולהפיק ממנו את המרב.

אז אם תרצו לפרגן לעצמכם שעה או שעתיים בשבוע בהן תתפנו מעיסוקיכם והתחייבויותיכם לטובת שעה של הנאה, רגיעה ויצירה, אני כאן בשבילכם. התקשרו ובואו. ההנאה מובטחת, גם לכם וגם לילדיכם.

לשיתוף באמנות ולמידה יצירתית לחצו עכשיו:)